HÜRRİYET

2 Şubat 2011 Çarşamba

Yalancı Acıbadem

Amma yalancı oldum :) ama ben napayım tadı aynı acıbademe benziyordu acıbadem tarıfı vermeyeceğim için yalancı acı badem olsun bununda adı dedım aslında adı cevizli toplarmışta benimkisi mikserimin azizliğine ugradıgı için top halınden cıktı :) o gün benim mikserim bozuldu diye apt sakinlerimi adeta ayaklandırdım karsı komsum ve yan komsum evde yoktular aslında karsı komsumun annesı evdeydı ben mıkserım bozuldu bana mıkserverırmısınız demeye cekındım kadıncagıza evın hanımı değildi sonucta neyse başka bir komsuda sansımı denemek istedim. günay teyzecim yumurta akı cırpmam gerekiyordu mıkserım anıden bozuldu sende varsa bana verebılırmısın dedım aa tabı dedı ve içeri gitmesıyle gelmesı bır oldu elınde rondo hay allahım yok o diil falan derken yukarda hafıften kabarmıs acele etmezsem gene eskı halını alacak olan yumurta akları beklıyordu eyvah dedı bende yok dur nermın hanıma gıdeyım hadı yan komsudan ıstendı onunde esı evdeydı bılemedı hay allahım mısafırlerim gelicek daha ben bısey yapamadım ust komusya cıkıldı ve mutlu son mıkser bulundu bulundu ama yumurta akları ıstedıgım kıvama ne kadar cırmsamda ulasamadı yenısını yapmak ıcın elımdekı cevız bıttı ve ana malzemelerden bırıde cevızde neyse dedım tadı yerınde hıc olmazsa sizde bi deneyin derim ama tabi sapasaglam bir mikserle : ) elinizin altında 2 yumurta 1 çay bardağı toz seker cevız fındık vede tarcın varsa anında bu super atıstırmalıkları yapabılırsınız. 2 yumurtanın sadece akını alıp iyice kabarana kadar cırpın içersine 1 çay bardağı şekeri ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Elinizin altında toz cevız veya fındık varsa tarcınla bırlıkde 2yemek kasıgı cevız ve fındıgı ilave edıyoruz yok ise iyice ufalanması için rondodan gecırelım toz halını alması için. üzerinin suslemesi icin bırkac iri parca ceviz ayıralımki hos bır goruntu verelım bu bezelerı ıster kasık yardımıyla ıster bır sekıl torbasına yada posete koyup ucunu delerek kucuk bezeler yapıp tepsımıze sıkıyoruz klasık onceden ısıttıgımız 180derecelık fırında 10 dakıka kapagını hıc acmadan pişiriyoruz 10 dakıkayı gecerse sert oluyorlar daha onceki denemelerimde bunu gordum : ) daha sonra afıyetle miğdemize indiriyoruzzz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder